Share

Bagi RM 10 ribu pun takkan pakai baju melayu ni masa raya

Tak tahulah sama ada aku ni dah ketinggalan zaman dengan dunia fesyen ataupun dunia fesyen ni gerak terlalu laju, serius terkejut dengan rekaan terbaru baju melayu hipster ni yang dah jadi viral di facebook. Haa baju kat bawah ni



Serius kalau korang bagi RM10 ribu dan suruh aku pakai masa raya aku tak mahu!

errr... kalau lebih RM 10 ribu kita fikir dulu. haha

Fesyen dan Islam

Actually aku tak arif sangat fesyen dengan Islam (komen apa yang tahu saja), tapi yang aku tahu fesyen pakaian lelaki perlulah 

  • menutup aurat
  • tidak jarang
  • tidak ketat
  • bukan dari sutera/emas
  • tak menyerupai perempuan
Mungkin kalau kita tengok kat gambar semua tu ok (kecuali ketat, ke mana aku je nampak ketat tu) tapi ada satu lagi yang kita kena careful iaitu adab. Haah, adab melayu gitu. Serius kalau aku pakai pakaian tu bawak pergi solat kat masjid mesti ramai yang mintak sign autograf yang tak selesa. Mungkin belajar kat oversea boleh la pakai macam tu sebab mereka pun tak pernah nampak 'real baju melayu' macam mana tapi kat negara kita ni, jauh bebeno simpangnya tu

Yang aku pelik - ramai yang kata ok dan nak beli! haaa, serius aku rasa diri ni dah tua!

Yang ni lagi luar biasa...


Korang nampak pisang kat mana? haha


pss : baju2 semua ni available kat zalora. gambar ambil kat page zeyzamry

Jangan lupa Like dan Tweet ya =)

0 ulasan:

 
©2009 Joe | by JOEGRIMJOW